14 November 2010

Erdogan Tetap Pendirian Lawan Israel

Perdana Menteri Turki Recep Erdogan telah menegaskan bahawa kerajaan tidak akan memulihkan hubungan yang normal dengan Israel sehingga mereka meminta maaf atas "serangan biadab" terhadap kapal Mavi Turki Marmara yang membawa bantuan ke Semenanjung Gaza akhir bulan Mei lalu .

Erdogan memberitahu 24 saluran TV Perancis bahawa Israel harus meminta maaf dan membayar pampasan barulah diskusi boleh bermula. Hubungan Turki dengan Israel telah diburukkan lagi dengan serangan Israel yang membunuh sembilan warga Turki dan banyak lagi yang mengalami kecederaan.

"Israel adalah satu-satunya pihak yang perlu bertanggung jawab atas hubungan dingin yang berlaku kini," ia menegaskan dan menambah, "Bagaimana kita boleh mengampuni serangan udara dan laut terhadap sebuah kapal yang mengibarkan bendera Turki dan membawa penumpang dari pelbagai negara yang ingin membantu yang orang lain."

Hamas Cela Penahanan Ahli Politik Tertinggi PLC

Sabtu, 13/11/2010 - Hamas mengecam sekuat-kuatnya kerajaan Israel atas penangkapan ahli Majlis Tertinggi Perundangan Palestin Mahmoud Al Ramahi pada hari Rabu dan menyeru pembebasannya.Hamas mengutuk dalam sebuah kenyataan yang dikeluarkan Rabu itu tindakan itu sebagai satu "kejahatan", dan menambah bahawa pihak berkuasa Israel berusaha untuk melenyapkan sahutan orang yang berjuang untuk melindungi dan mengembalikan hak-hak kebangsaan Palestin.

Kumpulan pejuang itu mengatakan kerajaan Israel bertanggung jawab penuh atas nyawa dan kesejahteraan Dr Ramahi, menyeru Pihak Berkuasa Palestin dan pihak Fatah untuk menamatkan semua bentuk penyelarasan keselamatan, yang memberikan ruang untuk lebih jenayah dilakukan oleh Israel terhadap tanah dan orang-orang Palestin.

Peguam Baitulmaqdis mendedahkan rancangan Israel untuk memusnahkan kota suci

Sabtu, 13/11/2010 - Kerajaan Israel sedang merancang untuk memusnahkan keseluruhan kota Baitulmaqdis dan mendirikan sebuah kota baru bervisikan Zionis menerusi pelan yang dinamakan Jerusalem 2020," demikian menurut peguam Baitulmaqdis Ahmed Al-Ruwaidi dalam satu kenyataan pada Rabu.

Beliau berkata, perancangan menyeluruh tersebut meliputi penempatan-penempatan baru di kota itu dan ia merupakan transformasi lengkap kepada kota lama Baitulmaqdis.

Tembok-tembok di kota lama akan dirobohkan untuk memberi laluan kepada pembinaan taman, jambatan serta kuil Yahudi di kawasan Silwan, Sheikh Jarah, Wadi Al-Jawz, dan Al-Sawanah, beliau menambah.

Israel kuasai lembah utara Jordan

Sabtu, 13/11/2010 – Tentera Zionis Israel telah menyerbu dan menawan kawasan utara lembah Jordan. Dipercayai seluas 200 hektar di Ain Halwah telah di rampas dan kemudiannya digabungkan dengan penempatan Zionis yang ada di situ.

Saksi menyatakan Zionis Israel telah menyerbu dengan kenderaan berat dan membuat halangan. Keadaan juga di awasi ketat oleh pihak tentera. Selain itu, terdapat warga Palestin yang diusir dan rumah mereka dihancurkan.

Berita terkini berkenaan Palestin di iLuvislam.com adalah kerjasama di antara iLuvislam.com dengan pihak Palestinkini. Berita diterjemah dan disunting oleh pasukan penterjemah Palestinkini.

Sumber Grafik : http://palestinkini.info/

1 ulasan:

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK