14 Disember 2008

IJTIMAK KEPIMPINAN MTD SERKAM (IKMS) SIRI 1 -Malaysiakini

Satu ijtimak kepimpinan MTD akan diadakan di Markaz MTD Serkam,Kampung Pulai malam ini. Ijtimak yang dianjurkan oleh Majlis Tindakan Dun Serkam ini adalah bertujuan untuk menyalurkan maklumat terkini berkenaan dengan isu-isu terkini yang berlaku di negeri Melaka khususnya dan Malaysia amnya.

Program yang melibatkan peserta seramai 80 orang daripada 8 cawangan yang berada dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) serkam ini akan memberikan pengkhususan kepada aspek tarbiyah kepimpinan serta gerak kerja yang lebih efisen ke arah meraih sokongan daripada segenap lapisan masyarakat yang berada di dalam DUN serkam.

Antara pengisian yang disediakan dalam program ialah pembentangan kertas kerja berkenaan dengan tarbiah serta pembentangan slide analisa keputusan pilihanraya yang ke 13 khususnya bagi DUN serkam. Sesi soal jawab juga diberikan semasa program berlangsung.

Majlis di akhiri dengan majlis penyerahan borang keahlian PAS dan borang keahlian Kelab Penyokong PAS kepada cawangan-cawangan yang terlibat sebagai simbolik kepada bermulanya gerak kerja yang lebih agresif lagi. Salah seorang dari AJK PAS cawangan, Sdra Abdul Malik menyatakan program ini perlu diikuti oleh setiap AJK PAS cawangan kerana ianya boleh diumpamakan satu program ilmu yang boleh memberikan manfaat buat semua kerana selain dapat menambahkan maklumat, program ini juga memberikan peluang kepada ahli PAS cawangan untuk menyatakan persoalan yang mungkin dapat dikongsi bersama dengan perserta dan pembentang kertas kerja tersebut.

Semoga dengan program yang dianjurkan, ianya akan membawa satu perubahan dalam gerak kerja organisasi PAS cawangan dalam DUN Serkam.

Tiada ulasan: